Monday, April 11, 2011

moment :: Orang Asli Village

hai semua,urm,,baru bangun tido selepas balik dari petempatan orang asli Post Legap di Sg Siput Perak bersama Ammar Hakim, Shikin dan Lin.pagi tu kami bertolak pkul 8 pagi kemudiannya sampai di JAKOA (Jabatan Kemajuan Orang Asli) untuk berjumpa dengan Uncle Rafli yang akan membimbing kami untuk ke Post Legap.Kami menaiki jalan yang boleh dikatakan hardcore,jalan tanah merah yang ada batu2 tajam,dasyat tau x,.smpai situ dapat jumpa perkampungn org asli yang sememangnya pure orng asli. disitu saya sedar bahwa saya bukanlah seorang yang paling banyak masalah dan susah tetpi ad lg yang masih tidak bernasib baik dari saya.Selepas tu kami bertolak balik pada pkul 6 petang untuk menghadiri dinner anjuran kelab photogrphy tetapi xsempt saya hadiri kerana  ada lori beras terblik di lebuhraya PLUS.dan plus juga,ia buat kami hampir excident dngn bus yang xde moral,belok tanpa signal,berdebar aku buat aku tido nyenyak lepas tu.Seram...tapi aku masih bersyukur kerana kami dapat pengalaman yang berguna pada hari tu kerana banyak pengajaran yang kami dapat apabila melihat dan mendengar daripada kaum lain.


ini dinamaka Rumah Sewang Orang Asli

suasana Rumah Sewang

anak-anak Orang Asli

comell

suasana dalam rumah tradisional orang asli

lin n shikin

tok batin

selepas temuramah

ini ubi kayu goreng tapi rasa dia macam fries mcd,try kalo xpercaya

ni bukti,shikin kata rasa macam mek di


si kecil

bagi gula-gula

bagi gula-gula jugak

satu lgi bukti y kentang ni rasa mek di


11 comments: