Saturday, December 31, 2011

future photographer





menjadi photographer bukan berdasarkan gadjet sebenarnya,mungkin gadjet tu satu lesen untuk menjadi photographer tapi yang penting orang dibelakang gadjet tu,jangan fikir menjadi photographer tidak memerlukan daya kreativiti kerana ianya perlu. selain itu,semangat untuk belajar dan minat perlu ada supaya...urm,orang panggil ape erk...pasion rasanya.jadi pasion tu perlu ada tanpa halangan dan sekatan.

selain itu, jangan harapkan ilmu dan skill tu datang sekelip mata kecuali teh special one yang ada. tapi xsemuanya the special one kan,jadi peraan ingin tahu tu mestilah ada. setakat sangkut kamera dslr ke ape ke kat leher xmnjadi kan anda photographer. itu trend namanya,memang ramai orang guna dslr bagus untuk industri photography ni tapi berapa kerat yang sanggup bermatian-matian unutk ambil gambar.???

oh lupa pula,gamabr diatas adalah gamabr ihsan dari kelab fotografi usm. dan ada quote sedikit.haha

"camera kompak ke DSLR ke...smua gmbr leh di edit dengan kualiti yang sama, asal tau guna...hahaha, cuma camera DSLR beri lebih banyak kelebihan dan versatility utk dapatkan gambar yang menarik tanpa perlu post-processing seperti camera kompak"

"fotografi tanpa halangan yang penting semangat dan ketaqwaan untk ambik gambar.xperlu risau lagi lepas ni..xde dslr pun boleh jadi photographer..minat jea perlu"



see ya.jumpa tahundepan....

2 comments: